Minkä kokoinen oli Mikael Agricolan kirjoittama alkuperäinen Abckiria? En tarkoita sivumäärää, vaan itse kirjan kokoa.

Kysytty

Minkä kokoinen oli Mikael Agricolan kirjoittama alkuperäinen Abckiria? En tarkoita sivumäärää, vaan itse kirjan kokoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Abckiriasta ei ole säilynyt yhtään täydellistä kappaletta. Kansalliskirjaston tietokannan kuvailutiedoista ei löytynyt kirjan kokotietoja. Suosittelisin kääntymään kansalliskirjaston puoleen tässä asiassa. Kirja löytyy heidän Fennica-kokoelmastaan.

https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/info/yhteystiedot