Minkä ikäisinä maalaiskansakoulujen opettajat pääsivät eläkkeelle 1960-luvun alkupuolella, kymmenisen vuotta ennen koulu-uudistusta?

Kysytty

Minkä ikäisinä maalaiskansakoulujen opettajat pääsivät eläkkeelle 1960-luvun alkupuolella, kymmenisen vuotta ennen koulu-uudistusta?

Vastaus

Vastattu

1960-luvun alussa kansakoulunopettajilla eläkkeen saamisen yleisenä edellytyksenä oli 60 vuoden ikä.

Lähteet:
Asetus kansakoululaitoksen viranhaltijain palkkauksesta ja eläkkeistä (322/1958)
Yleinen muistilista kansakoululaitoksen palkkausta ja sen suoritusta koskevista asioista. – Suomen kansakoulukalenteri. 1962

0 ääntä

Kommentit

Minun opettajani ei halunnut vielä, mutta joutui jäämään eläkkeelle 60-luvun lopussa (Vantaalla eli silloisessa Helsingin maalaiskunnassa). En tiedä minkä ikäisenä.