Otsikko
Minkä arvoisia vanhat 50 p ja markan hopeakolikot vuosilta 1865 - 1915.

Kysytty

minkä arvoisia vanhat 50 p ja markan hopeakolikot vuosilta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhojen kolikoiden arvo vaihtelee hyvinkin paljon riippuen esimerkiksi kolikon ilmestymisvuodesta ja kunnosta. Mainittujen kolikoiden hintahaarukka voi ulottua yhdestä eurosta aina satoihin euroihin asti.
Kannattaa tutustua aihetta käsittelevään kirjallisuuteen, hyvä opas on esimerkiksi Suomen rahat arvohintoineen 2005: keräilijän opas. Tätä teosta on Kirkes-kirjastoissa useampi lainakappale, ja se löytyy myös Tuusulan pääkirjaston käsikirjastosta.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Turha kirjoittaa, jos ei kykene vastaamaan.

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa emme tee hinta-arvioita kolikoista, taideteoksista, astioista emmekä muustakaan, vaan opastamme sellaisiin paikkoihin, joista hinta-arvioita voi saada. Meillä ei ole hintojen arviointiin tarvittavaa asiantuntemusta. Mm. numismaatikkojen keskustelut voivat auttaa kolikoiden arvioinnissa, http://www.pk-numismaatikot.fi/forum/index.php?sid=cb3c101410b389dfd922… .