>poikani löysi vanhan kolikon,vuodelta 1861.kolikossa on >vittorio emanuele ll, 2 centesimi.onkohan sillä jotain arvoa?

Kysytty

>poikani löysi vanhan kolikon,vuodelta 1861.kolikossa on
>vittorio emanuele ll, 2 centesimi.onkohan sillä jotain arvoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen raha on Italian 2 centesimi. Kustantaja Krause- yhtiön julkaisema "Standard Catalogue of World Coins: 1801-1900" löytyy hieman enemmän tietoa kolikosta. Sinä vuonna oli lyöty 37.500.000, eli mistään harvinaisesta raha ei ole kyse. Uudenveroisessa kunnossa sen arvo luettelon mukaan on noin 18 euroa ja kovin kuluneena noin 1 euro. Tietenkin kuten aina, todellinen arvo on se, mitä joku toinen on valmis maksamaan. Eli tuo luettelon arvo on enemmän suuntaa antava kun todellinen arvo.

Tietoa kunnosta voit kysellä lisää paikalliselta numismaattiselta yhdistyseltä. Yhteystiedot löytyvät ao. linkiltä.
http://www.numismaatikko.fi/yhdistykset/kaikkiyhdistykset.htm