Minkä arvoinen on tällähetkellä Olympiavuoden 1952 500 markan kolikko, vuosiluku 1952

Kysytty

Minkä arvoinen on tällähetkellä Olympiavuoden 1952 500 markan kolikko, vuosiluku 1952

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keräilijän oppaan ”Suomen rahat arviohintoineen” vuodelta 2008 mukaan tämän juhlarahan hinta vaihtelee kunnosta riippuen 15 eurosta 45 euroon. Samana vuonna on ilmeisesti lyöty myös kolikko, jossa on virheellinen meisti eli ”risu” tammenlehväseppeleessä. Tällaisen kolikon arvo vaihtelee kunnosta riippuen 25 eurosta 125 euroon.
Suomen kolikot ja setelit (12. painos vuodelta 2013) hinnoittelee juhlarahan kunnosta riippuen 15 eurosta 25 euroon. "Risullisen" hintahaitari on puolestaan 60-200 euroa.