Otsikko
Minä tarvitsisin rahoitusbudjetointi oppaan. Minkälainen tai niminen kirja mahtaisi auttaa? Opiskelen merkonomiksi, mutta meidän koulukirjasta ei saa…

Kysytty

Hei! Minä tarvitsisin rahoitusbudjetointi oppaan.
Minkälainen tai niminen kirja mahtaisi auttaa?
Opiskelen merkonomiksi, mutta meidän koulukirjasta ei saa tarvittavaa tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahoitusbudjettiin liittyvää kirjallisuutta on mm. laskentatoimen, budjetoinnin kirjoissa. Asiasanalla budjetointi tai laskentatoimi tai yhdistämällä asiasanat yritykset ja budjetointi voit katsoa esim. Oulun kaupunginkirjaston tietokannasta http://oukasrv6.ouka.fi:8001/?formid=form2&sesid=985696816 .
(Pelkästään rahoitusbudjettiin liittyvää kirjallisuutta ei voi etsiä, koska asiasanaa rahoitusbudjetointi ei käytetä.)

Hyviä selkeitä määritelmiä rahoitusbudjetoinnista on esim. seuraavissa:
- Leppiniemi, Jarmo: Yritysrahoitus, 1989 (täydennettävä ajantasalla pidettävä kansio)
- Leppiniemi, Jarmo: Rahoitus (s. 44-61 käsittelevät rahoitusbudjettia, myös budjetin laatimista)
Laskentatoimen kirjoissa on esimerkkejä rahoitusbudjetin laatimisesta mm.
- Jyrkkiö, Esa: Laskentatoimi päätöksenteon apuna
- Riistama, Veijo: Operatiivinen laskentatoimi
- Melamies, Jaana: Palveluyrityksen taloushallinto

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ei muuten löydy kauhean hyvää ns. selventävää tietoa tai hyviä harjoituksia noista teoksista. Kaikissa käsitellään asiaa enemmän käsitteenä kuin kohta kohdalta.