Minä päivämääränä moottoripyörän 120 km/h ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus tuli voimaan?

Kysytty

Minä päivämääränä moottoripyörän 120 km/h ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus tuli voimaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ajoneuvokohtaiset rajoitukset, joissa moottoripyörien suurimmaksi sallituksi ajonopeudeksi määrättiin 120 kilometriä tunnissa, tulivat voimaan heinäkuun alussa 1973Samaan aikaan oli tarkoitus ottaa käyttöön tiekohtaiset nopeusrajoitukset, mutta niiden osalta aikataulu viivästyi kuukaudella.

Moottoripyörien ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen voimaantulon tarkka päivämäärä oli siis 1.7.1973.

Lähteet:

Mitä missä milloin 1974: kansalaisen vuosikirja (Helsinki: Otava, 1973), s. 331-332.

"Nopeusrajoitus hillitsee moottoripyörien vauhtia", Helsingin Sanomat, 29.6.1973, s. 9.