Miltä tuntuu päällä modaalista valmistettu paita?

Kysytty

Miltä tuntuu päällä modaalista valmistettu paita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseesi on vaikea antaa suoraa vastausta, mutta tässä hieman tietoa modaalista:
- Modaali on selluloosamuuntokuitu, jota käytetään kankaissa yleensä sekoitemateriaalina.
Modaali imee kosteutta ja on hengittävä. Modaali on luonnosta peräisin oleva puun selluloosasta valmistettu muuntokuitu, jota käytetään mm. täydentämään puuvillan hyviä ominaisuuksia. Se tuo neulokseen lisää kiiltoa, pehmeyttä ja tekee kankaasta helppohoitoisen ja kauniisti laskeutuvan.

- http://www.finatex.fi/html/kuitu/teko/cmd.htm

Lainaus teoksesta Tekstiilitieto/Raija Markula, s.95 (otsikkona: Modaalikuituja sisältävien tuotteiden ominaisuudet): "Pysyvästi kiharilla HWM-kuiduilla on hyvä peittokyky. Näistä kuiduista valmistetut tuotteet tuntuvat yhtä miellyttäviltä kuin hienoimmista pitkistä puuvillakuiduista valmistetut tuotteet. Myös muut modaalikuidut tuntuvat lähes samanlaisilta kuin puuvilla." Arvelisin siis, että tuntuu päällä ihan mukavalta...