Miltä näyttää numero kännykässä jos puhelu tulee Tanskasta? Onko sen alku +45 vai jotakin muuta? Kuinka monta numeroa Tanskasta tulevassa numerossa on, onko…

Kysytty

Miltä näyttää numero kännykässä jos puhelu tulee Tanskasta?
Onko sen alku +45 vai jotakin muuta? Kuinka monta numeroa Tanskasta tulevassa numerossa on, onko numeroita eri määrä kuin suomalaisissa numeroissa yleensä? Suomalaisissa kännykkänumeroissa numeroita on yleensä 6.

Tanskan suuntanumero on +45. Muuta en tiedä. Suomessakin on liittymiä joiden alku on 045. Miten nämä eroavat toisistaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tanskan maatunnus eli kansainvälinen suuntanumero on 45, kännykässä tanskalainen numero näkyy muodossa +45xxxxxxxx. Matkapuhelimesta soitettaessa plus-merkki "+" tarkoittaa kansainvälisen puhelun ulkomaantunnusta. Tanskalaisessa puhelinnumerossa on kahdeksan numeroa, matkapuhelinnumerot alkavat yleensä numeroilla 40, alueellisia suuntanumeroita ei käytetä (lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_numbers_in_Denmark) Tanskalaisesta matkapuhelimesta soitettaessa numero 40123456 näkyy kännykässä muodossa +4540123456. Suomen maatunnus on 358, eli suomalaisesta puhelinliittymästä soitettaessa numero näkyy muodossa +358xxxxxxxx. Suomessa käytössä oleva 045-alku on matkaviestinverkon suuntanumero. Kansainvälistä suuntanumeroa käytettäessä suomalaisesta suuntanumerosta putoaa ensimmäinen nolla pois, eli numerosta 045123456 soitettaessa numero näkyy muodossa +35845123456.

Kansainvälinen suuntanumero on puhelinnumeron etuliite, joka tarvitaan kansainvälisiin puhelinyhteyksiin. Numerot on jaettu niin, että valtiot ja alueet erottuvat toisistaan. Luettelo kansainvälisistä suuntanumeroista löytyy esim. Wikipediasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_kansainv%C3%A4lisist%C3%A4_suunta… Suomen alueelliset suuntanumerot ovat telealuekohtaiset ja vastaavat pääosin vanhaa läänijakoa. Matkaviestinverkon suuntanumerot viestintävirasto myöntää teleyrityksille. Lisätietoa matkaviestinverkoista löytyy esim. viestintäviraston sivuilta: http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/numerointi/numer…

83 ääntä

Kommentit

Miten Suomesta TANSKAAN soitettaessa TANSKASSA asuvan numero kirjoitetaan?

+45xxxxxxxx

In reply to by KysyKirjastonhoitajalta

+45 ja kännykän ensimmäinen nolla jätetään pois

In reply to by KysyKirjastonhoitajalta

+45 ja kännykän ensimmäinen nolla jätetään pois

Minulla on serkku Tanskassa ja hän on vaihtanut numeron niin mistä se löytyy???

Kysyin mikä maan numero alkaa näin +1754