Milloin perustettiin ns. Puron työryhmä eli Kari Puron johtama työmarkkinoiden keskusjärjestöjen eläkeneuvotteluryhmä? Oma veikkaukseni on 1993, mutta tässä…

Kysytty

Milloin perustettiin ns. Puron työryhmä eli Kari Puron johtama työmarkkinoiden keskusjärjestöjen eläkeneuvotteluryhmä? Oma veikkaukseni on 1993, mutta tässä vieressäni istuva työryhmän entinen jäsen on sitä mieltä, että 1990 tai 1991. Kari Purosta tuli Ilmarisen toimitusjohtaja 1.1.1991, joten luultavasti työryhmä perustettiin sen jälkeen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ryhmän tarkkaa perustamispäivämäärää en onnistunut löytämään, mutta Talouselämä-lehdessä, joka on ilmestynyt 16.6.2006, sanotaan:

"Kari Puron johtama ryhmä on neuvotellut 15 vuotta kaikki Suomen työeläkejärjestelmän uudistukset. Ryhmällä on legendaarinen maine."

Puron itsensä kerrotaan sanoneen näin:

"1990-luvun alussa työmarkkinoiden keskusjärjestöt pyysivät minua hoitamaan kokoonkutsumista."

Näiden tekstien perusteella näyttäisi siis siltä, että ryhmä olisi perustettu vuonna 1991.