Milloin opittiin, että muillakin planeetoilla kuin maalla on kuita?

Kysytty

Milloin opittiin, että muillakin planeetoilla kuin maalla on kuita?

Vastaus

Vastattu

Ensimmäiset toista planeettaa kiertävät kuut löysi Galileo Galilei kaukoputkellaan vuonna 1610. Hän havaitsi neljä Jupiterin kanssa liikkuvaa tähteä. Nämä Jupiteria kiertävät kuut ovat Io, Europa, Kallisto ja Ganymedes.