Milloin järjestettiin ensimmäinen con-tapahtuma?

Kysytty

Milloin järjestettiin ensimmäinen con-tapahtuma?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäinen koskaan järjestetty con-tapahtuma oli  Comic-Con New Yorkissä 27.7.1964 " The very first comic convention was held on July 27, 1964 in New York City" https://comic-cons.xyz/first-comic-convention/

Suomen vanhin Con on luultavasti Finncon eli science fiction- ja fantasia-kirjallisuuden tapahtuma. Ensimmäinen järjestettiin Helsingissä 1986. Wikipedia

Suomessa on järjestetty ja järjestetään edelleen lukuisia coneja. Wikipedia