Millaista tutkimuskirjallisuutta löytyisi aiheesta vasenkätisyys koulumaailmassa, opettamis/oppimisprosessissa?

Kysytty

Millaista tutkimuskirjallisuutta löytyisi aiheesta vasenkätisyys koulumaailmassa, opettamis/oppimisprosessissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yliopistokirjastojen yhteistietokanta Lindan kautta löytyy mm. tällaisia teoksia ja opinnäytteitä vasenkätisyydestä koulumaailmassa ja opetuksessa:

Nummela, Iina
Peilikuvaoppilaat : musiikinopettajan haasteet vasenkätisten oppilaiden kohdalla (2005)

Heikkinen, Kirsti
Oikea oikein - vasen väärin tapaustutkimus vasenkätisten koulukokemuksista (1993)

Alanen, Anu
Räppäkäpälät kirjoitustunnilla vasenkätisen oppilaan kirjoittamaan opettaminen alkuopetuksessa Keski-Suomen läänin opettajien arvioimana (1995)

Orell-Leed, Sirpa
Vasenkätisyys elämän palapelin palana (2005)

Linda-tietokantaa voit käyttää lähes kaikissa Suomen yliopistoissa, kaikissa ammattikorkeakoulukirjastoissa ja yleisissä kirjastoissa. Orell-Leedin kirja on myös luettavissa elektronisena, suoraan verkosta. Aiheestasi löytyi myös muita teoksia. Löydät tiedon niistä Lindasta kirjoittamalla hakusanoiksi vasenkät? and opetu? ja valitsemalla hakutyypiksi komentohaun. Lindan löydät tästä osoitteesta:

http://linda.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=loc…