Millainen sää oli 20.9.1963 Helsingissä ja 10.12.1971 Oulussa

Kysytty

Hei
Millainen sää oli 20.9.1963 Helsingissä ja 10.12.1971 Oulussa

Vastaus

Vastattu

Ilmatieteen laitoksella on kaikille avoimesti käytettävissä säähavaintojen tarkastelu- ja latauspalvelu, jossa voi tutkia menneisyyden säähavaintoja: https://www.ilmatieteenlaitos.fi/havaintojen-lataus

Mainitussa palvelussa voi valita haluamansa ajankohdan, havaintotyypin sekä mittauspisteen.
Tähän kyselyyn vastatessa valittiin Helsingin säätietoja varten Kaisaniemen mittauspiste ja Oulun säätietoja varten Oulun lentoaseman mittauspiste.

20.9.1963, Helsinki Kaisaniemi:

Sademäärä: 0 mm
Lumensyvyys: 0 cm
Ilman lämpötila: 8,6°C
Päivän ylin lämpötila: 13,5°C
Päivän alin lämpötila: 4,8°C

10.12.1971, Oulu lentoasema:

Sademäärä: 1,2 mm
Lumensyvyys: 5 cm
Ilman lämpötila: -9,5°C
Päivän ylin lämpötila: -7,4°C
Päivän alin lämpötila: -11,9°C