Millä Helsingin kaduilla on vähiten asukkaita?

Kysytty

Millä Helsingin kaduilla on vähiten asukkaita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Kaupunginkanslian Kaupunkitutkimus ja -tilastot -osaston mukaan Helsingissä on noin 3000-3500 katua. Niistä on 42 sellaista katua, joilla asuu vain yksi ihminen. Lisäksi on reilut 400 sellaista katua, joilla ei asu ketään. Tietoja ei kerrota katunimien tarkkuudella. Vastauksen tiedot perustuvat Tilastokeskuksen lähteisiin.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Takavuosina mainostettiin Aleksanterinkatua eräänä niukasti asuttuna. Silloin siellä asui kaupunginjohtaja Siitosen perhe ja kahden eri kiinteistön talonmiehet sekä Päävartion virkamies, jonka nimekettä en muista.

Asukkaattomat kadut ovat luultavasti niitä, jotka johtavat varasto- ja satama-alueille yms.

Onkohan tuossa mainitussa tilastossa osittain vaikuttajana se, että joillakin kaduille kyllä teoriassa on asukkaita, mutta koska talo on merkitty kulman vuoksi toisen kadun osoitteeksi, kirjautuvat nekin sitten eri kadulle. Päävartionkin osoite voi olla Mariankatu...

Litoniuksen talossa asuttaneen yhä?