Miksi uudet kirjat tulevat luetteloon niin myöhään, jo ilmestyneitä ei voi vielä varata? Miten voin katsoa uutuuksia, esimerkiksi rajauksella helmikuun alusta?

Kysytty

Miksi uudet kirjat tulevat luetteloon niin myöhään, jo ilmestyneitä ei voi vielä varata? Miten voin katsoa uutuuksia, esimerkiksi rajauksella helmikuun alusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uudessa PIKI-verkkokirjastossa esiintyy vielä erilaisia virheitä ja häiriöitä. Yksi niistä on, että kaikkiin teoksiin ei pysty tekemään varausta verkkokirjaston kautta. Ongelma koskee erityisesti sellaisia teoksia, jotka ovat vasta hankinnassa kirjastoon. Verkkokirjaston korjaus- ja kehitystyö on koko ajan meneillään, joten tämäkin tilanne tulee korjaantumaan. Toistaiseksi näihin ongelmallisiin teoksiin pystyy tekemään varauksen ottamalla yhteyttä kirjastoon.

Myös uutuushaku kuuluu verkkokirjaston kehityssuunnitelmiin. Tällä hetkellä sitä ei siis valitettavasti ole käytössä.

Pahoittelemme näiden alkuvaikeuksien asiakkaille aiheuttamaa vaivaa. Verkkokirjastoon liittyviin asiakaskysymyksiin löytyy vastauksia sivulta http://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/ukk.