Otsikko
Miksi toiset koivut ovat ruskeita ennen hiirenkorvien puhkeamista?

Kysytty

Miksi toiset koivut ovat ruskeita ennen hiirenkorvien puhkeamista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisin selitys on, että kyse on eri koivulajeista. LuontoPortti-sivuston mukaan rauduskoivun silmut ovat ruskeita ja lehdet puhjetessaan usein punertavia tai ruskeita. Hieskoivun silmut puolestaan voivat ruskean lisäksi toisinaan olla myös vihertäviä ja lehdet puhjetessaan aina vihreitä.

Lähteet:

LuontoPortti. https://luontoportti.com/. (Katsottu 26.4.2023)