Otsikko
Miksi suurin osa äänikirjoista on englanninkielisiä. Kaikki hyvät jännityskirjat esim Agatha Christien kirjat muutamaa lukuun ottamatta on englanniksi luettuja…

Kysytty

Miksi suurin osa äänikirjoista on englanninkielisiä.
Kaikki hyvät jännityskirjat esim Agatha Christien kirjat muutamaa lukuun ottamatta on englanniksi luettuja.
Löytyykö näitä suomeksi luettuna mistään. Käytän Helmetpalvelua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jännityskirjallisuuden klassikoita löytyy tosiaankin vielä vähän äänikirjoina tavallisista kirjastoista, varsinkin jos olette hakemassa erityisesti cd-levyn muodossa olevia äänikirjoja. Uudempaa ja enimmäkseen kotimaista jännityskirjallisuutta on jo jonkin verran tarjolla. Kasetilla sen sijaan esimerkiksi Christien teoksista 8 löytyy suomeksi äänikirjana ja jännityskirjallisuutta yhteensä 108 teosta.

Jos Teillä on äänikirjojen käytön syynä jokin lukemiseste: näkövammaisuus tai esim. luki-häiriö teillä on mahdollisuus lainata äänikirjoja näkövammaisten kirjastosta, Celiasta. Tällöin teillä on mahdollisuus lainata esimerkiksi Agatha Christieltä 40 erilaista äänikirjaa suomeksi. Nämäkin ovat enimmäkseen kasetilla olevia äänikirjoja.

Missä tahansa Helmet-kirjastossa annetaan opastusta, miten Helmet-tietokannasta saa helposti rajattua jännitys- ja äänikirjojen yhdistelmän. Celia-kirjaston käytöstä saatte lisätietoa Internetistä osoitteesta www.celialib.fi ja itse kirjastosta Käyntiosoite: Marjaniementie 74, Helsinki | (09) 2295 21 | info@celialib.fi