Miksi räätälit istuivat pöydällä jalat ristissä työskennellessään

Kysytty

miksi räätälit istuivat pöydällä jalat ristissä työskennellessään

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Räätälit eli vaatturit istuvat pöydällä jalat ristissä, koska kyseinen asento on usein käytännön sanelema: Työkappale pysyy siinä hyvin paikoillaan ja sitä on helppo levittää pöydälle tarkastelua varten, kuten Matti Räisänen Perinteisiä käsityöammatteja -teoksessa kertoo sivulla 157 (WSOY, 1986).