Miksi Jari Tervon uutuuskirja on kirjastoluettelossa nimellä Tiikerin siittäjä ja esim. lehtitiedoissa Koljatti? Yritin moneen kertaan varata teosta nimellä…

Kysytty

Miksi Jari Tervon uutuuskirja on kirjastoluettelossa nimellä Tiikerin siittäjä ja esim. lehtitiedoissa Koljatti?
Yritin moneen kertaan varata teosta nimellä Koljatti, mutta kirjastoluettelo antoi aina kirjalle tuon aiemmin mainitsemani nimen.
En ymmärtänyt, koska en ollut koskaan sitä kuullut, vain Koljatin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos aiheellisesta kysymyksestä! Tervon kirja on tilattu meille jo toukokuussa kustantajan antaman ennakkotiedon perusteella. Silloin kirjan työnimenä on ollut tuo Tiikerin siittäjä, mutta nimi onkin matkalla muuttunut, kuten usein käy. Tällaisessa tapauksessa ainoa tapa tunnistaa kirja on sen ISBN. Pääsemme yleensä käsittelemään kirjan tietoja vasta, kun kirja on tullut meille kirjakaupasta tai saamme valmiit luettelotiedot järjestelmäämme.

Pyydän, että hankintaosastomme tekee heti tuon nimimuutoksen järjestelmäämme, koska se varmaan sotkee muitakin Koljatin etsijöitä.