Otsikko
Miksi Heikoin lenkki -ohjelmassa ensimmäinen kierros aloitetaan kilpailijasta, jonka nimi on ensimmäisenä aakkosissa? Miksei kilpailijasta, joka on…

Kysytty

Miksi Heikoin lenkki -ohjelmassa ensimmäinen kierros aloitetaan kilpailijasta, jonka nimi on ensimmäisenä aakkosissa? Miksei kilpailijasta, joka on ensimmäisenä vasemmalla? Entä miksi syksyllä 2002, kun Heikointa lenkkiä ensimmäisen kerran esitettiin Suomessa, muutamassa ensimmäisessä jaksossa oli yhdeksän kilpailijaa, mutta sen jälkeen oli kahdeksan aina loppuun saakka ja kuten on ollut myös nyt, kun ohjelman esittäminen aloitettiin uudestaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäisen kierroksen aloittaminen kilpailijasta,  joka on ensimmäisenä aakkosissa, antaa ehkä vaihtelevuutta kilpailuun. Eri maiden versioissa on ollut 6-10 kilpailijaa. Heikoin lenkki pohjautuu brittiläiseen formaattiin ja he laativat säännöt.