Miksi esimerkiksi kalakeittoa lämmittäessä osa perunoista muuttuu huononmakuisilsi?

Kysytty

Miksi esimerkiksi kalakeittoa lämmittäessä osa perunoista muuttuu huononmakuisilsi?

Vastaus

Vastattu

Hei, ja kiitos maukkaasta kysymyksestä!

Tarkoitittekohan sitä, että peruna hajoaa kypsennettäessä? Siinä tapauksessa ensimmäisen alle laittamani linkin mukaan kyse olisi tärkkelyksen määrästä perunassa. Kiinteässä perunassa on Kalaneuvokselta tulevan ohjeen mukaan vähemmän tärkkelystä, mistä johtuen se ei hajoa kypsennyksen aikaan.

Toisessa laittamassani linkissä ruokatoimittaja Annika Elomaa tuo esiin, että varhaisperunoista ei kannattaisi tehdä keittoa. Syyksi hän mainitsee niiden vetisyyden.

Toivottavasti tämä auttaisi vähän!

Paras kalakeitto: Vinkit täydelliseen kalasoppaan | Makuja | MTV Uutiset

Ruokatoimittaja paljastaa: näin teet elämäsi parhaan kalakeiton | Maku (meillakotona.fi)