Mikäs on se kirja, missä on mielenkiintoista ja hauskaa nippelitietoa elokuvista mm. Chuck Norris piloista yms. Samaa sarjaa on tehty mm- sota-aiheinen. Kyse…

Kysytty

Hei!

Mikäs on se kirja, missä on mielenkiintoista ja hauskaa nippelitietoa elokuvista mm. Chuck Norris piloista yms. Samaa sarjaa on tehty mm- sota-aiheinen. Kyse ei ole nuortenkirjasta eli Totuus elokuvista kirjasta. Suomenkielinen laitos on n. viisi vuotta vanha, mutta en vaan itse löydä teosta. Kirja on myös aika ohut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kirja voisi olla Outo Hollywood : elokuvahistorian kummallisuuksia. Kirja sisältää erilaisia tarinoita, listoja ja nippelitietoa elokuvista, näyttelijöistä ja ohjaajista. Toinen hieman samantyylinen kirja on Outo lempi : triviakirja elokuvan ystäville.

Lähteet:
Laine, Henrik: Outo Hollywood : elokuvahistorian kummallisuuksia (WSOY, 2007)
http://luettelo.helmet.fi/record=b1829843~S9*fin

Heiskanen, Outi : Outo lempi : triviakirja elokuvan ystäville (Teos, 2006)
http://luettelo.helmet.fi/record=b1785089~S9*fin