Mikähän mahtaa olla surumarssin nimi ja sen säveltäjä mitä soitetaan Venäjän/NL:n valtionpäämiesten kuollessa? Kuullut joskus radiossa/TV:ssa

Kysytty

Mikähän mahtaa olla surumarssin nimi ja sen säveltäjä mitä soitetaan Venäjän/NL:n valtionpäämiesten kuollessa? Kuullut joskus radiossa/TV:ssa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varmaa tietoa ei löytynyt, mutta tässä kaksi ehdotusta:

Chopinin Surumarssi.Chopin
on ilmeisesti varioinut tuota teemaa useammassa sävellyksessään, ainakin tässä se on:
Piano sonata no. 2 op. 35 in b flat minor (Sonaatit, piano, op35, b-molli) / Chopin, Frederic

Surumarssi, kansansävelmä, Sanat A. Archangelsky, suom. Reino Sandell,
löytyy mm. Virpi Karin toimittamasta Työväen laulukirjasta ja Suuresta toivelaulukirjasta numero 14.