Mikä voisi olla lastenohjelma jossa on eläimiä seikkailemassa ja kokee erilaisia pulmia ja ongelmia. Ainoa eläin jonka muistan on valkoinen pyöreä kani jolla…

Kysytty

Mikä voisi olla lastenohjelma jossa on eläimiä seikkailemassa ja kokee erilaisia pulmia ja ongelmia. Ainoa eläin jonka muistan on valkoinen pyöreä kani jolla on aina hilpeimmät reaktiot kasvoillaan kun joku antoi idean tai kysyi jotain. Mahdollisesti hieman pessimistinen kani. Tullut telkkarista joskus 2007-2013 välissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täsmälleen kuvaustasi vastaavaa sarjaa ei valitettavasti löytynyt, vaikka useamman kollegan kanssa pohdittiin. Etsimme eri hakukoneilla ja eri kielillä, katsoimme ohjelma-arkistoista sekä selasimme IMDb:tä ja Wikipediaa.

Kaniteemaa kuitenkin on ainakin vanhoissa piirrosanimaatioissa Ruohometsän kansa (Watership Down) sekä Kaukametsän pakolaiset (Animals of the Farthing Wood). Molemmat sarjat kertovat eläimistä, jotka pakenevat ihmisen aiheuttamaa kaaosta. Yksittäistä valkoista kanihahmoa näissä ei varsinaisesti ole. Lisäksi vanhemmasta tuotannosta tulee mieleen vielä Petteri Kaniini ja hänen ystävänsä (Peter Rabbit), josta on myös uudempi animaatioelokuva vuodelta 2018.

Uudempia lastenohjelmia, joissa valkoisia kaneja seikkailee, ovat mm. Max & Meeri (Max & Ruby), Miffy and Friends (Miffy-hahmo tosin on jo 50-luvulla syntynyt), Simon (Simon) sekä Big Buck Bunny (lyhytanimaatio).

Vili Vilperi -sarja vastaa kuvaustasi aika hyvin muuten, mutta keskeistä kanihahmoa siinä ei ole.