Mikä vanha animaatio, jossa on muistaakseni elävä laiva?

Kysytty

Mikä vanha animaatio, jossa on muistaakseni elävä laiva, tai elävä piippu siinä laivassa.. mielestäni laiva joutui pulaan, hämäriä muistikuvia.

Toinen myös vanha elokuva, muistaakseni vain osittain animaatio tai muppet-kaltainen, ei kuitenkaan Dark crystal tai Never ending story. Muistaakseni tässä oli isompi taianomainen maailma (metsä tms) jossa oli kai sitten erilaisia olentoja.

Vastaus

Vastattu

Vanha animaatio saattaisi olla Disneyn lyhytfilmi Pikku Purtilo (Little Toot), joka julkaistiin alun perin vuonna 1948 kooste-elokuvassa Melody Time. Se perustuu Hardie Gramatkyn samannimiseen lastenkirjaan, joka ilmestyi vuonna 1939. Pikku Purtilo on tavattu aikoinaan myös sarjakuvana Aku Ankka -lehdessä. Lisätietoja esim. täältä: https://disney.fandom.com/wiki/Little_Toot_(character).

Kysymäsi elokuva voisi puolestaan olla vuonna 1986 julkaistu Labyrintti (Labyrinth), jonka ohjasi Muppettien luoja ja Dark crystalin ohjaaja Jim Henson. Sen ihmispääosia esittivät Jennifer Connolly ja David Bowie, ja tarina sijoittu maagiseen ja monimuotoiseen labyrinttiin. Lisätietoja esim. IMBD:ssä: https://www.imdb.com/title/tt0091369/.