Otsikko
Mikä tämä lastenkirja mahtaa olla? 90-luvulla luin. Kirja on suomalainen. Kirjassa on pieni tyttö, joka osaa puhua eläinten kanssa ja hänellä jännittää…

Kysytty

Mikä tämä lastenkirja mahtaa olla? 90-luvulla luin. Kirja on suomalainen. Kirjassa on pieni tyttö, joka osaa puhua eläinten kanssa ja hänellä jännittää syksyllä alkava koulu, koska "silloin kaikki lapset unohtavat miten eläimille puhutaan". Kirjassa onkin tytön eläinystäviä muistaakseni kissa ja koira. Jossain naapuritalossa asui kaksi vanhaa rouvaa jotka olivat uudelleen oppineet eläimille puhumisen taidon vaikka heitä pidettiin höperöinä sen takia. Jotenkin kirjassa oli tärkeässä roolissa myös suuren suuri ikivanha jokiraakku joka piti pelastaa.

Vastaus

Vastattu

Kirja on Marja Luukkosen Suuri Vesiretki (Tammi 1995).
Kerttulia eli Kakkua jännittää syksyllä alkavaa koulu, ja hän päättää muuttaa asumaan metsän väen luo yhdessä kissansa kanssa.