Mikä taho ja minne haudataan surmatut terroristit,esim nyt Ranskassa surmatut kolme terroristia.

Kysytty

Mikä taho ja minne haudataan surmatut terroristit,esim nyt Ranskassa surmatut kolme terroristia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ranskan lainsäädäntöä tuntematta emme tiedä, vaikuttaako tehty rikos hautaamiseen, mutta ainakaan Suomen Hautaustoimilaissa tästä ei ole mainintaa. Asiaan vaikuttaa varmasti ainakin se, minkä maan kansalaisia he ovat. Suomen Hautaustoimilaissa tästä ei ole mainintaa. Pykälässä 25 mainitaan erikseen vain katastrofeissa kuolleiden hautaamisesta:

"Sodissa, luonnonkatastrofeissa, suuronnettomuuksissa, vakavissa epidemioissa tai muissa vastaavissa olosuhteissa kuolleiden hautaamisessa voidaan poiketa tämän lain säännöksistä, jos olosuhteet sitä välttämättä edellyttävät."

Hautaustoimilaki on luettavissa kokonaisuudessaan Finlexistä:

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030457