Mikä on vokaaliyhtye? Kai kaikki kuorot myös konsonantit laulaa?

Kysytty

Hei, Mikä on vokaaliyhtye? Kai kaikki kuorot myös konsonantit laulaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kielessä käytetään ilmaisun lauluyhtye rinnalla ilmaisua vokaaliyhtye. Sen alkuosa ei kuitenkaan ole johdettu kielioppisanasta vokaali,  joka tulee latinan sanasta vōcālis eli 'puhuva’. Termi "vokaaliyhtye" lienee käännös termeistä "vokalgrupp", "vocal group" tai "Vokalensemble".

Heikki Poroila