Mikä on vanhan ajan kasvatusta miten lapset kasvatettiin 1980-1995? mistä saisi tietoa vanhan ajan kasvatuksesta? miten lasten kasvatus on muuttunut 1980…

Kysytty

Mikä on vanhan ajan kasvatusta miten lapset kasvatettiin 1980-1995? mistä saisi tietoa vanhan ajan kasvatuksesta? miten lasten kasvatus on muuttunut 1980 vuodesta kun nyt eletetään vuotta 2018?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lasten kasvatusmenetelmät muuttuvat ja kehittyvät koko ajan, joten aiheesta lötyyy paljon kirjallisuutta. Alla teoksia, jotka sijoittuvat vuosille 1980-1995 ja nykypäivään.

Nummenmaa, Tapio; Anna, Raija : Lapsen kehitys ja kasvatus. Helsinki: Otava 1980

Dyer, Wayne W. : Mitä toivot lapsellesi?. 1986

Kärkkäinen, Veli-Matti : Rakkautta ja rajoja : Terveen kurinpidon periaatteet ja menetelmät. Vantaa: Rv-kirjat 1990

Prekop, Jirina :  Pikkutyranni : lapsi tarvitsee rajat. Helsinki: Otava 1990

Hytönen, Juhani: Lapsikeskeinen kasvatus. 1992

Hänninen, Ville : Retrovauvat : suomalaista lasten historiaa. Helsinki: Ajatuskirjat 2008

Andersen, Heidi : Tietoisen läsnäolon opas vanhemmille. Helsinki: Basam Books 2010

Rotkirch, Anna : Yhdessä : lapsen kasvatus ei ole yksilölaji. Helsinki: WSOY 2014

Paalasmaa, Jarno : Maailman parhaat kasvatusajatukset. Helsinki: Into 2016

Isoaho, Päivi; Kinnunen, Saara; Meklin, Elli : Suhteista siiville : vanhemman opas. Keuruu: Aikamedia 2018

Voit myös hakea lisää kirjallisuutta Vaskin sivuilta. Haulla "kasvatus : lapset" löytyy paljon tuloksia, joita voit rajata oikeasta reunasta. Tässä linkki hakutuloksiin:

https://vaski.finna.fi/Search/Results?lookfor=%22kasvatus+%3A+lapset%22&type=Subject

Lisäksi lastensuojeluliiton sivuilta löytyy mielenkiintoinen artikkeli lastensuojelun historiasta Suomessa:

https://lapsenmaailma.fi/teemat/lastensuojelu/lastensuojelunsurullinenmenneisyys/

2 ääntä

Kommentit

mistä kirja verkko kaupasta nämä kirjat oikein voi ostaa ihan omaksi? kun kävin monta netti verkko kirja kauppa sivua ja laitoin haku kenttää nuo tiedot kopioin ne suoraan kirja verkko kaupan hakuun mutta en vaan löytänyt paljon muita kirjoja tuli mutta ei näistä mitään kirjoja. kirjoitin google hakuun: kirja verkkokaupat https://www.google.fi/search?biw=1366&bih=626&ei=KYSrXNbOMuGUmwXV6oSIBA…

Nummenmaa, Tapio; Anna, Raija : Lapsen kehitys ja kasvatus. Helsinki: Otava 1980

Dyer, Wayne W. : Mitä toivot lapsellesi?. 1986

Kärkkäinen, Veli-Matti : Rakkautta ja rajoja : Terveen kurinpidon periaatteet ja menetelmät. Vantaa: Rv-kirjat 1990

Prekop, Jirina : Pikkutyranni : lapsi tarvitsee rajat. Helsinki: Otava 1990

Hytönen, Juhani: Lapsikeskeinen kasvatus. 1992

Hänninen, Ville : Retrovauvat : suomalaista lasten historiaa. Helsinki: Ajatuskirjat 2008

Andersen, Heidi : Tietoisen läsnäolon opas vanhemmille. Helsinki: Basam Books 2010

Rotkirch, Anna : Yhdessä : lapsen kasvatus ei ole yksilölaji. Helsinki: WSOY 2014

Paalasmaa, Jarno : Maailman parhaat kasvatusajatukset. Helsinki: Into 2016

Isoaho, Päivi; Kinnunen, Saara; Meklin, Elli : Suhteista siiville : vanhemman opas. Keuruu: Aikamedia 2018