Mikä on Tuija Lehtisen paikka Suomen kirjallisuudessa?

Kysytty

mikä on Tuija Lehtisen paikka Suomen kirjallisuudessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuija Lehtinen on hyvin tuottelias viihdekirjailija. Hänen kirjojaan julkaisee kustannusosakeyhtiö Otava, jonka sivuilla (http://www.otava.fi/kirjailijat/kotimaiset/j-l/lehtinen_tuija) häntä luonnehditaan näin:
"Tuija Lehtinen kirjoittaa sekä aikuisille että nuorisolle. Hänen kertojanotteensa on optimistinen ja valoisa, ja hän kuvaa nuorten nykytodellisuutta irtonaisen rennosti ja humoristisesti. Viihdyttävän pinnan alla on kirkasta ja terävää oivallusta elämästä ja ihmissuhteista."

Suurin osa Tuija Lehtisen tuotannosta on suunnattu eri ikäisille nuorille - sekä tytöille että pojille - ja pienempi osa aikuisille. Lehtisen kirjat kertovat sujuvaan tyyliin nykypäivän ihmisistä. Hänen viihdyttävää tekstiään on helppo lukea. Lehtinen on saanut kirjoistaan useita palkintoja ja kirjoja on käännetty ainakin tanskaksi, ruotsiksi, saksaksi, viroksi ja japaniksi.

Lisää Tuija Lehtisestä ja hänen tuotannostaan voit lukea vaikkapa kirjasta Palkitut kotimaiset lasten- ja nuortenkirjailijat. Tuija Lehtinen kertoo kirjailijan työstään itse Nuorisokirjaillijoiden sivuilla www.nuorisokirjailijat.fi/