Otsikko
Mikä on tämän runon nimi. Se on Väinö Kirstinän runokokoelmasta ”Lakeus” Pysähtynyt maisema ja joki ja rannalla valkea talo ja sumua, joka muuntaa pihlajan:…

Kysytty

Mikä on tämän runon nimi. Se on Väinö Kirstinän runokokoelmasta ”Lakeus”

Pysähtynyt maisema ja joki
ja rannalla valkea talo ja sumua,
joka muuntaa pihlajan:
kuin merkkiliput lepattavat oksat.
Ja maata jatkuu sumuun.
Kuuletko hiljaisuuden,
kuuletko kohun koskelta sumun takaa,
kuuletko askelet, jotka
pysäyttivät maiseman?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällä runolle ei, kuten ei muillakaan Lakeus-kokoelman runoilla, ole varsinaista nimeä. Kirjan sisällysluettelossa se nimetään ensimmäisen rivinsä mukaan: Pysähtynyt maisema ja joki.