Mikä on Suomen kirjastojen kautta aikain lainatuin teos? Vai onko se jokun muu, esim. CD-levy? Onko jossain listaa?

Kysytty

Mikä on Suomen kirjastojen kautta aikain lainatuin teos? Vai onko se jokun muu, esim. CD-levy? Onko jossain listaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseesi on vastattu aiemminkin:
Valtakunnallisia tilastoja kirjastojen lainatuimmista kirjoista ei ole. Yksittäiset kirjastot, kunnat tai kirjastokimpat ovat tehneet tilastoja sen hetkisistä suosikeistaan. Niissä olevat kirjat ovat pitkälti samoja kuin kirjakauppojen myydyimpien kirjojen listoilla. Kirjat näillä listoilla vaihtuvat nopeasti uusien suosikkien ilmestyessä.

Helmet-kirjastojen varatuimmat kirjat ovat tällä hetkellä Riita Pulkkisen Paras mahdollinen maailma (1828 varausta) ja Jari Tervon Matriarkka (1488 varausta).

Vuoden 2015 lainatuin kirja Helmet-kirjastoissa oli Aino Havukaisen Tarun ja Patun avaruusseikkailu.