Mikä on seuraavansisältöisen, muistaakseni tangon, nimi ja mistä sen voi lainata kuunneltavaksi? Siinä on seuraavat sanat: "Näin taivaan taivaista kaikkein…

Kysytty

Mikä on seuraavansisältöisen, muistaakseni tangon, nimi ja mistä sen voi lainata kuunneltavaksi? Siinä on seuraavat sanat: "Näin taivaan taivaista kaikkein kauneimman, ei pilven pilveä eessä sen, mä kuulin tuulien tuulen kuiskaavan, se kertoi riemusta vapauden.....
mä tahtoisin Akropoliin luo uudestaan, mut pääse sinne en kuitenkaan.."
jotenkin näin se meni. En muista lauloiko itse O.Virta vai kuka tätä aikoinaan, mutta minä haluaisin kyllä sen nyt uudelleen kuulla. Se ei ole soinut radiossakaan varmasti moneen kymmeneen vuoteen. Tämä olisi minulle tärkeä juttu tietää, jos voisitte auttaa olisin suunnattoman iloinen ja kiitollinen!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappaleen nimi on Akropolis ja sitä on esittänyt Eino Grön. Oulun kaupunginkirjastossa ei valitettavasti ole äänitettä, josta kappale löytyy, mutta kaukolainaksi sellaisen voi pyytää.
Esim.
Grön, Eino : 20 suosikkia : Seinillä on korvat, p.1995 (cd-levy)
Grön, Eino: Eino Grön : 24 ikivihreää, 1992 (cd-levy)
Kaukolainapyynnön voi jättää puhelimitse,sähköpostilla tai lomakkeella http://www.ouka.fi/kirjasto/palvelut/kaukopal.html .