Mikä on rangaistu metsästysrikoksesta, jos on ampunut hirven, johon metsästysseuralla ei ole ollut lupaa? Entä, jos on lisäksi metsästyksessä käytetty…

Kysytty

Mikä on rangaistu metsästysrikoksesta, jos on ampunut hirven, johon metsästysseuralla ei ole ollut lupaa? Entä, jos on lisäksi metsästyksessä käytetty moottorikelkkaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rikoslain mukaan metsästysrikoksesta tuomitaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi, mutta yksittäisen tapauksen tulkintaan kirjastoissa ei ole asiantuntemusta. Rikoslaki löytyy Finlex-tietokannasta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001?search%5Btype%5D…