Otsikko
Mistä löytyy tietoa, miten rakennetaan sellainen pyydys, joka ei vahingoita eläintä? Tarkoitan sellaista maahan piilotettua verkkoa, jonka päälle astuessaan…

Kysytty

Mistä löytyy tietoa, miten rakennetaan sellainen pyydys, joka ei vahingoita eläintä? Tarkoitan sellaista maahan piilotettua verkkoa, jonka päälle astuessaan kohde joutuu pussiin. Ei tarvitsisi nostaa ylös ilmaan.

Elokuvissa sama toimii ihmispyydyksenä viidakossa. Verkkopussi nousee silloin korkealle puuhun

Vastaus

Vastattu

Metsästyksestä loukuttamalla löytyy kyllä tietoa, esim. hakusanalla "loukkukoulu" löytyy loukunrakennusohjeita YouTubesta. Verkkopyynnistä tietoa löytyy lähinnä kalastuksesta. Ehdotan, että käännyt Suomen Metsästysmuseon puoleen. Heille voi lähettää kysymyksen Kysy museolta -palvelun (https://kysymuseolta.fi/ ) kautta. Se on suomalaisten museoiden verkkotietopalvelu. Museot vastaavat palvelun kautta erikoisalaansa liittyviin kysymyksiin. Vastaukset lähetetään kysyjän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.