Otsikko
Mikä on nimeltään kirjasarja, jossa on julkaistu klassisia nuortenkirjoja ja seikkailukirjoja seuraavanlaisessa ulkoasussa: n. A3-koko, siniset selkämykset,…

Kysytty

Mikä on nimeltään kirjasarja, jossa on julkaistu klassisia nuortenkirjoja ja seikkailukirjoja seuraavanlaisessa ulkoasussa: n. A3-koko, siniset selkämykset, kuvitus ja painojälki korkealaatuisia? Sarjassa on julkaistu ainakin Kolme muskettisoturia, Setä Tuomon tupa, Arthur-kuninkaan tarinoita. Olen lukenut sarjaa 80- ja 90-lukujen taitteessa. Sarjan nimi on ehkä "Suuret kertomukset" tai "Suuret seikkailut".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on WSOY:n julkaisema sarja Suuri lukukirjasto 1-12, jota julkaistiin 1980-luvun alkupuolella (ISBN 951-0-11359-X). Osa 9 on Dumas:n Kolme muskettisoturia (ISBN 951-0-113884-0). Painovuosi on 1985. Kuvitus on runsasta ja värillistä. Kirja on A3-kokoinen, kansi tosin enemmän väritykseltään vaalean ja ruskean sävyinen. Sarjaa kannattaa kysellä divareista, jos kuvaus vastaa etsimääsi.