Otsikko
Mikä on luotettava ja ajantasainen anatomian (kuva)sanakirja? Tarvitsen vähintään latinan- ja suomenkieliset termit, kun joudun kääntämään tekstejä…

Kysytty

Mikä on luotettava ja ajantasainen anatomian (kuva)sanakirja? Tarvitsen vähintään latinan- ja suomenkieliset termit, kun joudun kääntämään tekstejä harvinaiselta kieleltä (latinan kautta) suomeksi. Onko verkossa jokin luotettava sanasto vai onko jokin paperikirja se paras?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa tässä asiassa ottaa yhteyttä Meilahden kampuskirjasto Terkkoon, jossa on varmastikin Suomen paras valikoima lääketieteellistä kirjallisuutta sekä paras asiantuntemus arvioida eri lähteiden luotettavuutta.

http://www.helsinki.fi/kirjasto/fi/toimipaikat/terkko/

HelMet-kirjastosta löytyy haulla anatomia ja rajaamalla kieleksi latina seuraavat teokset:
- Anatomica Humana : anatomian värikuvasto 2013
- Anatomian taskukuvasto (2001)