Mikä on lastenkirjan nimi ja painovuosi? Kirja sisältää suomeksi käännettyjä saksalaisia (?) legendoja luonnosta, erityisesti kukista, kuten otsikot kertovat…

Kysytty

Mikä on lastenkirjan nimi ja painovuosi?
Kirja sisältää suomeksi käännettyjä saksalaisia (?) legendoja luonnosta, erityisesti kukista, kuten otsikot kertovat:Tuhatkauno, Kevätesikko, Merisinappi, Vilja, Lumipalloheisi, Peruna, Apila, Ruiskaunokki jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja lienee Kora Gädke-Timmin kirjoittama ja Nelly Jurveliuksen kuvittama "Sinikello : legendoja kasveista". Kirja on ilmestynyt saksaksi 1978 ja suomennettu 1980.

Luontoaiheisista legendoista on kysytty aiemminkin. Vastaus löytyy sivulta

www.kirjastot.fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?questionID=29136693-dd74-4fa…