Mikä on lasten/nuorten elokuva, jossa kissa kuolee, lapset hautaavat sen. Kissa kuitenkin herää mutta ei muista kenenkä kissa on ja asuukin sitten kylän…

Kysytty

Mikä on lasten/nuorten elokuva, jossa kissa kuolee, lapset hautaavat sen. Kissa kuitenkin herää mutta ei muista kenenkä kissa on ja asuukin sitten kylän lähellä oleva naisen mökissä, ketä lapset luulevat noidaksi. Muistaakseni maalaiskylä ja hautajaisissa joku taisi soittaa säkkipilliä. Tuntuu näin vanhempana Disneyn tuotannolta, mutta en ole onnistunut löytämään. Näin tämän 90-luvun alussa, joten olisiko 80-luvun elokuva. Ja kyse ei ole animaatiosta.

Vastaus

Vastattu

Näiden hyvien tuntomerkkien perusteella kyseessä voisi olla Don Chaffeyn ohjaama amerikkalais-brittiläinen elokuva "The Three Lives of Thomasina" (suom. Mirrin kolme elämää) vuodelta 1963. Elokuva on juurikin Disney-tuotanto. Se on näytetty MTV3-kanavalla uudenvuodenpäivänä 1995.