Mikä on klassikko? Mitä aineksia klassikko pitää sisällään? Mikä tekee klassikon? Kyse on opintoihini liittyvä esitelmä.

Kysytty

Mikä on klassikko? Mitä aineksia klassikko pitää sisällään? Mikä tekee klassikon? Kyse on opintoihini liittyvä esitelmä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tästä aiheesta/sanasta on varmaan yhtä monta määritelmää kuin on hakuteoksiakin.
Yleensä klassikolla tarkoitetaan esimerkiksi kirjallista teosta,jonka arvo säilyy.
Omasta lähikirjastostasikin varmasti löytyy useita teoksia, joissa on lisätietoja ja määritelmiä aiheista. Aloita vaikka näistä :
1. Hosiaisluoma, Yrjö : Kirjallisuuden sanakirja (2003)-hyvä perusteos!
2. Otavan kirjallisuustieto (Otava 1990)-lyhyet määritelmät
Älä myöskään unohda selata peruskoulujen/lukioiden äidinkielen ja kirjallisuuden oppikirjoja. Esimerkiksi kirjassa Kieli ja kulttuuri 4-6 : lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppikirjassa on mukava artikkeli "Mikä tekee klassikosta klassikon?" sivulta 114 alkaen.
Kysy kirjastonhoitajalta palvelussa on myös aiemmin jo vastattu vastaavanlaiseen kysymykseen. Käy siis vielä vilkaisemassa palvelun arkistosta hakusanalla klassikot vastauksia päiviltä 7.3.2003 ja 24.4.2003. Niissä on myös linkkivinkkejä.