Mikä on Kalle Isokallion Maailmanparantajan juoni?

Kysytty

Mikä on Kalle Isokallion Maailmanparantajan juoni?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun seutukirjaston aineistorekisterissä Jokusessa on kirjan teostiedoissa lueteltu fiktiiviset henkilöt, jotka kirjassa esiintyvät ja linkistä pääsee myös kirjan kuvaukseen.
Katso: http://jokunen.jns.fi/fin?formid=find2&sesid=1167371040 ja hae hakusanoilla: tekijä: Isokallio ja teoksen nimi: Maailmanparantaja.

Kuvaus:
Kalle Isokallion satiiri on saanut uuden purukaluston. Politiikan koomisia kiemuroita runtelee nyt myös koiranpentu Taimi, ja se tekee selvää jälkeä niin kunnallisella kuin Eu:nkin tasolla. Tulos on entistä terävämpi, kekseliäs ja hilpeän hersyvä! Teollisuusneuvos Perttu Korhonen toteaa maailman olevan niin kenollaan, ettei se yhden miehen voimin oikene. Mutta Nurmelan kunnan hän voi kyllä panna kuntoon. Ja jos kirjoittaa nekrologinsa valmiiksi, ei jää jälkipolvillekaan väärinkäsityksiä. Kartanokaupasta tulee yllättävänä kylkiäisenä sekarotuinen koiranpentu Taimi. Kirvesmies Markkula alkaa kunnostaa taloa, ja Taimi puolestaan tuumaa, että eiköhän Pertustakin kelvollinen tule. Paikalliset eivät tunnu Pertun apua kaipaavan. Eikä Perttu innostu kunnan kellokkaiden projekteista. Vaan kun toimeen tarttuvat maalaisjärkeä käyttävät tottelemattomat kyläläiset, ei auta vaikka maan hallitus panee hanttiin. Kaikki alkaa rullata suunnalla jos toisella.