Mikä oikein olisi sopiva, hyvä kirja aiheesta: Jeesus, historiallinen henkilö. Näistä ns. faktoista haluaisin sitten lähteä itse siihen kuvastoon mikä hänestä…

Kysytty

Mikä oikein olisi sopiva, hyvä kirja aiheesta: Jeesus, historiallinen henkilö. Näistä ns. faktoista haluaisin sitten lähteä itse siihen kuvastoon mikä hänestä Kristuksena on luotu. Jeesus Kristuksena voisi olla toinen aihe. Eli näistä kahdesta aiheesta löytyneekö mitään hyvää kirjallisuutta. En osaa valita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainio kirja, josta voi aloittaa tutkimusta Jeesuksesta historiallisena henkilönä on 'Nasaretilaisen historia' (toim. Risto Uro ja Outi Lehtipuu, Helsinki: Kirjapaja, 1997). Heidän kirjallisuusluetteloa käyttäen pääsee sitten jatkamaan tutkimusta.

Tämä kirja löytyy Helsingin kaupunginkirjastosta. Saatavuustiedot näet osoitteessa www.helmet.fi.

Suosittelen myös, että käyt teologisen tiedekunnan kirjastossa. Sieltä löytyy tarvitsemasi lähteet ja henkilökunta voi auttaa sinua eteenpäin. Kirjaston yhetystiedot ja aukiloajat löydät täältä:
http://www.helsinki.fi/teol/kirjasto/