Mikä laulu jossa sanat "taakse jäi Papulan silta"

Kysytty

Mikä laulu jossa sanat "taakse jäi Papulan silta"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on: Papulan valssi. Sävel ja sanat Aili Runne. Laulu alkaa näin: Muistojen teitä kun kuljen, aina se Papulaan vie. Silmäni vain milloin suljen, eessäni pitkä on tie. Lapsuuden maille mä taas ennättäyn, Papulan sillan kun ylitse käyn ...

Jyväskylän kaupunginkirjaston musiikkiosaston varastossa on c-kasetti, jossa kyseinen laulu on. Kasetin nimeke on "Muistojeni Viipuri" ja kyseisen laulun siinä esittää Vilho Vartiainen Ossi Malisen orkesterin säestyksellä. Kasetti on lainattavissa.

0 ääntä

Kommentit

Teksti "taakse jäi Papulan silta" esiintyy ainakin valssissa Karjalan kaunis Kerttu.