Otsikko
Mikä kirja mahtaa olla kyseessä. Se kertoo keuhkotautiparantolassa olevista nuorehkoista ihmisistä. Ehkä 1920-luvulla, Saksassa/Sveitsissä/Itävallassa…

Kysytty

Mikä kirja mahtaa olla kyseessä.
Se kertoo keuhkotautiparantolassa olevista nuorehkoista ihmisistä. Ehkä 1920-luvulla, Saksassa/Sveitsissä/Itävallassa.
Parantolan asukkaina on sekä miehiä että naisia, joista tulee pariskuntia ainakin parantolassaolon ajaksi. Osa henkilöistä kuolee, osa paranee tai ainakin pääsee pois parantolasta.
Kirja taitaa olla klassikko, mutta en vain (häpeäkseni)muista nimeä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Äkkiä tulisi mieleen Thomas Mannin Taikavuori.

Wikipedian kuvaus juonesta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Taikavuori

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Juonta liippaa myös jetsetimpi Erich Maria Remarquen teos Taivas ei tunne suosikkeja, josta on myös elokuva.