Mikä kirja/kirjailija? Kyseessä on englanninkielinen fantasiakirja, joka kertoo tietokoneissa ym. (sähkö)laitteissa asuvista hengistä/pirulaisista.

Kysytty

Mikä kirja/kirjailija? Kyseessä on englanninkielinen fantasiakirja, joka kertoo tietokoneissa ym. (sähkö)laitteissa asuvista hengistä/pirulaisista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedot ovat todella niin yleiset, että on vaikea sanoa mikä kirja olisi kyseessä.

Kajaanin kaupunginkirjaston luettelosta voi etsiä hakusanalla fantasiakirjallisuus englanninkielistä kirjallisuutta, jolloin saa 60 teosta.
Kajaanin kaupunginkirjaston kokoelmat löytyvät linkistä
http://kirjasto.kajaani.fi/Intro.

Hakuvinkki
Kirjoita asiasanaksi fantasiakirjallisuus ja valitse kohdasta kieli alasvetovalikosta englannin kieli.

Tietokoneet -asiasanalla rajaamalla löytyy mm. Artemis Fowl -sarja, joita on useita eri kirjoja. Kirjalijan nimi on Eoin Colfer.

Wikipediasta löytyy fantasiakirjallisuudesta seuraava sivusto:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fantasiakirjallisuus

Linkkejä seuraamalla löytää lisää teoksia.