Mikä elokuva?Kaksi miestä keskustelee ravintolassa melkein koko elokuvan ajan.Arvostelu menestys.Kuuluisa ohjaaja.80-luku.Oliko ekuvan nimi "Ystäväni _____"?

Kysytty

Mikä elokuva?Kaksi miestä keskustelee ravintolassa melkein koko elokuvan ajan.Arvostelu menestys.Kuuluisa ohjaaja.80-luku.Oliko ekuvan nimi "Ystäväni _____"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Louis Mallen Ilta Andrén kanssa (1981) lienee tässä tarkoitettu elokuva.

Ilta Andrén kanssa (My Dinner with André) on Louis Mallen ohjaama draamaelokuva vuodelta 1981. Se koostuu kahden teatterimiehen, enemmän tai vähemmän itseään esittävien André Gregoryn ja Wallace Shawnin kahdenkeskisestä keskustelusta yhden ravintolaillallisen aikana. He myös käsikirjoittivat elokuvan. Pääkuvaajana pienimuotoisessa tuotannossa toimi amerikansuomalainen Jeri Sopanen.

The New York Timesin kriitikot valitsivat Illan Andrén kanssa vuonna 2004 yhdeksi kaikkien aikojen tuhannesta parhaasta elokuvasta maailmassa

Lähde:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilta_Andr%C3%A9n_kanssa