Miisä laulussa on sanat: Kun kutsui Hän ei aikaa sulla silloin?

Kysytty

Miisä laulussa on sanat: Kun kutsui Hän ei aikaa sulla silloin?

Vastaus

Vastattu

Hengellisen laulun ”Sellaisenaan” toinen säkeistö alkaa: ”Kun kutsui Hän, ei aikaa sulla silloin”. Laulun ensimmäinen säkeistö alkaa: ”Sellaisenaan saat käydä luokse Herran” tai ”Sellaisenaan saat käydä Herran luokse”. Laulun on säveltänyt ja sanoittanut Veikko Lähde. Laulu sisältyy esimerkiksi ”Hengelliseen laulukirjaan” (1982, julkaisija Suomen vapaitten kristittyjen neuvosto). Nuotissa on laulun sanat, melodianuotinnos ja sointumerkit. Muihinkin ”Hengellisen laulukirjan” painoksiin se saattaa sisältyä.

Jonkin verran erilainen sanoitus löytyy kirjasta ”Deulikaane tšambibi” (= Hengellisiä lauluja), joka sisältää Viljo Koiviston tarkistamia romaninkielisiä käännöksiä suomenkielisistä lauluista. Laulujen sanat ovat kirjassa myös suomeksi. Kirjan on kustantanut Mustalaislähetys (1970). Laulujen tekijätietoja ei kirjassa ole, mutta tämän laulun lähteeksi on merkitty ”HT 149”. HT tarkoittaa laulukirjaa ”Herramme tulee”.

Laulun ruotsinkielinen versio on nimeltään ”Just som du är”. Ruotsinkielisen sanoituksen on tehnyt Gun-Britt Holgersson.