Otsikko
Mielessäni on runo, jossa joku kertoo nähneensä/kuulleensa satakielen, mutta muut eivät usko että se olisi mahdollista (näin 'alhaiselle' puhujalle?)…

Kysytty

Mielessäni on runo, jossa joku kertoo nähneensä/kuulleensa satakielen, mutta muut eivät usko että se olisi mahdollista (näin 'alhaiselle' puhujalle?). Todistaakseen asiansa hän ampuu alas linnun, ja totta, satakielihän se.

Olen koettanut tällaista etsiä, miettiä tekijää, mutta en ole onnistunut. Onkohan teille mahdollisesti tuttu, eli tietoa tällaisesta runosta?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Lauri Viidan runo "Pohjan satakieli" kokoelmasta "Käppyräinen" vuodelta 1954. Runo löytyy myös internetistä.