Mieleeni muistui eräs nuorten kirja lapsuudestani. Kyseessä on 90-luvun alkupuolisko. Kirja oli nuorten ns. tehtäväkirja, jossa päähenkilö joutui ratkaisemaan…

Kysytty

Mieleeni muistui eräs nuorten kirja lapsuudestani. Kyseessä on 90-luvun alkupuolisko. Kirja oli nuorten ns. tehtäväkirja, jossa päähenkilö joutui ratkaisemaan erityyppisiä ongelmia edetäkseen tarinassa. Tehtäviä oli mm. kuinka päästä saarelle kaupungista. Lisäksi yhdessä tehtävässä oli tapahtumapaikkana sumuinen pieni kylä. Kirjasta en muuta muista, tietääkö kukaan mikä kirja on kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei Heidi,
tässä sinulle muutama vaihtoehto, jossa lukija voi ratkaista kirjassa olevaa arvoitusta. Valitettavasti täällä Oulunsalon kirjastossa ei näistä ole yhtään paikalla, joten en voi tarkistaa, mikä niistä olisi kyseessä.
Kummitusmatkat : seikkaile ja ratkaise (Tammi 1991)
Miller, Marvin: Minä rikosetsivä (Karisto 1994); Hoksaatko? : syyllinen vai syytön? (Karisto 1992)
Yksi mahdollinen voisi olla Mustat yöt sarja, ilmestynyt 1991-1992. Sokal:Hiljaisuus, murha! Chaland, Yves: Katkaistu käsi Goffin, Alain: Luciferin merkki Dodo: Varjojen soturit. Näitä kaikki kyseessä olevia kirjoja on muutamassa Outi-kirjastossa jäljellä, voit tehdä varauksen joko verkkokirjastossa tai paikan päällä kirjastossa.

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitoksia vastauksesta! Kummitusmatkat- kirja se tosiaan olikin, kävin lähikirjastosta tarkistamassa. Hienoa, miten vähillä tiedoilla löytyi se oikea kirja ja vielä näin nopeasti!